2013. január 2., szerda

[[12]] A tanulás...

Ma reggel, amikor felkeltem... már nem reggel volt. Erre akkor jöttem rá, amikor megnyomtam a telefonom egyik gombját, és a leengedett redőnyök mellett majdnem elvakított az a pislákoló fény, de azért láttam, hogy 10:47-et mutat. Egy csapásra minden álom kiment a szememből: Ráeszméltem, hogy a maradék tanulnivalóimat mára terveztem. És már a fél nap elment. Bosszúsan kislattyogtam a konyhába, hogy egyek valamit. Kivettem egy kiflit a polcon lévő szatyorból, és vaj nélkül, ahogy volt, elkezdtem enni; aztán egy kis tejet ittam hozzá, de megmelegíteni lusta voltam. A szüleim és a tesóim már mind ébren voltak. Apukám megszólalt.
 - Gyerekek, ma nem ártana összepakolni a szobátokban.
 - De nekem tanulnom kell - válaszoltam ijedten.
 - Miért, eddig nem volt idő? - kérdezte gunyorosan. Na igen, ez vagyok én. Mindent az utolsó pillanatra hagyok.
 - Hát... - túrtam bele a hajamba - igazából én úgy számoltam, hogy ma még pont el tudom készíteni.
 - Rosszul számítottad, mert ma pakolni fogsz.
 - Ha hamarabb mondtad volna, akkor számoltam vele. Ma TANULNI fogok - nyomtam meg a szót, és visszamentem a szobámba. De persze Apa nem hagyott. Utánam jött és elkezdte mondani a magáét.
 - Majd holnap elpakolok - vetettem oda félvállról, ugyanis éppen az asztalomból igyekeztem kiszedni a történelem feladatomat. Lecsaptam az asztalra, és bekapcsoltam a gépet.
 - Hé, azt mondtad, tanulni fogsz! Nincs gépezés.
Megfordultam, és unott arccal szóltam.
 - Az első világháború utáni Magyarország. Őszirózsás forradalom. Házi dolgozat; Internet.
Szó nélkül megfordult, kiment, és becsukta maga után az ajtót. Ez volt a célom.
Nagyot sóhajtva kinyitottam a füzetet. Leültem, majd bepötyögtem a Wikipédia honlapjának nevét. "Őszirózsás forradalom", írtam a keresőbe. Mmmhmm. A One Direction sokkal érdekesebb. Jut eszembe, berakok egy kis zenét.

***

Kész. A történelem. Most 13:02 az idő; egy PowerPoint előadást is el kellett készítenem. Hátra van még: angol, a földrajz, két vers, biológia. Sokkal könnyebb, ha az ember 1D-t hallgat. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése